Winkelen; herkomst en toepassing van producten

In de opdracht ‘Winkels’ werden leerlingen in tweetallen op pad gestuurd naar het dichtstbijzijnde winkelcentrum met daarbij de opdracht; ga maar informatie verzamelen over het product wat jij het interessantste vindt.

Eenmaal weer terug op school konden leerlingen dingen uitzoeken op internet.

In de voorbereidende lessen is met de leerlingen gesproken over:

  • Wat voor vragen kun je bedenken?
    • Wat is het, hoe veel kost het, wat kan je ermee, (in geval van eten) in welk recept gebruik je het, waar komt het vandaan, etc.
  • Hoe gedraag je je in het winkelcentrum?
    • Sommige winkels willen niet te veel scholieren in de winkel binnen
    • Personeel van winkels kan om uitleg vragen, wat zeg je dan?
  • Hoe kun je de informatie op de smartphone/pda/verkenner opslaan?
    • Foto
    • Tekst
    • Tekenen
    • Interview met winkelier filmen

Leerkracht en ICT-coördinator Léon Heusschen: "De Verkenner is een enorme stimulans voor deze kinderen om nieuwe dingen te ontdekken. Ze staan te popelen! Toen ik de doos eind januari openmaakte, werden de Verkenners zo ongeveer uit mijn handen gerukt. Het is geweldig om te zien hoe geconcentreerd ze nu al bezig zijn met de basisvaardigheden: een muziekje downloaden, het speciale handschrift oefenen en een visitekaartje naar elkaar versturen."

embedded by Embedded Video

YouTube DirektWinkelen met de Octaaf

Comments are closed.